Projecten

Contact

2018-2019

Ik ben in 2018 beginnen programmeren met Arduino omdat dit als vak op school gegeven werd. Wij moesten twee projecten maken: een klasikaal project en een individueel project.

Het klasikaal project was een ballenwerper met een opvangwagentje maken om zeeslag te kunnen spelen. Wij moesten hier alles zelf maken om een mechanisch werkende robot te hebben die dan ook correct zeeslag kon spelen.

Het individueel project mochten we zelf kiezen. Ik koos voor een auto'tje dat bestuurd kon worden via een smartphone. De bedoeling was dat dit de vollle functionaliteit en het uitzicht had van een normaal speelgoed auto'tje.

2019-2020

Dit schooljaar moesten we maar 1 project maken met Arduino en dit was in kleine groepjes. Ik koos voor tetris en dit was met 1 andere persoon. Corona begon al snel waardoor dit project niet meer moest doorgaan en dat ik dit dus niet heb afgemaakt. Corona was begonnen en ik verveelde mij vaak dus begon ik Python te leren en kleine projectjes te maken om de taal gewoon te worden.

2020-2021

Deze periode ben ik begonnen met een echt project te maken in python, ik wou een voice assistant maken voor op mijn pc dat via Python mijn zinnen kon begrijpen en dan de juiste handeling deed. Dit was heel simpel aangepakt omdat ik nog maar net de taal gewoon was en omdat dit mijn eerste project was.

2021-2022

Dit schooljaar had ik terug een project dat ik moest maken, de geïntegreerde proef, en dit zou het grootste project zijn dat ik tot nu toe had gemaakt. Buiten dit project zou ik nog kleine en grote projecten maken in Python en mijzelf Java aanleren.

Mijn geïntegreerde proef was een prototype dat via hartslag, huidweerstand en beweegelijkheid te meten moest nagaan of er een teveel aan stress was bij de persoon die het droeg. Als dit het geval was moesten we deze in rust krijgen.

Ik heb in python meerdere kleine projectjes gemaakt in deze periode maar heb uiteindelijk een groot project gemaakt met veel elementen dat ik nog nooit had gebruikt. Dit project was een backup Manager dat een volledige GUI had, checkt bestanden of ze al bestaan en of ze recenter of ouder zijn, log bestand met niet gekopieerd files, etc.

Ik heb mijzelf in deze periode ook een basis van Java aangeleerd en een groter project gemaakt. Dit project was bedoelt om een beetje van alles te gebruiken dat ik had geleerd en om met databases te leren werken. Ik heb een een wachtwoord manager gemaakt zonder encritpie dat vele mogelijkheden had, een paar mogelijkheden zijn: wachtwoorden worden bewaard in een database, een volledige GUI. wachtwoorden aanpassen, te verwijderen of toe te voegen, wachtwoorden kunnen opzoeken en te kopiëren.